תפריט יצירת קשר
האם יש ביטוח לרכב ישן?

האם יש ביטוח לרכב ישן?

הרכב הישן הנאמן שלכם כבר לא מתפקד כבעבר, אבל אתם עדיין נוסעים אתו בכביש וצריכים לבטח אותו. חשוב שתדעו שביטוח לרכב ישן הוא פרוצדורה מורכבת יותר מביטוח של רכב חדש או צעיר וחברות הביטוח לא ששות לבטח רכבים ישנים מסיבות רבות.

מדוע ביטוח לרכב ישן בעייתי יותר מרכב חדש?

ראשית, רכבים ישנים נוטים יותר לגרום לבעיות ושוהים בתדירות גבוהה יותר במוסך ושנית, התיקונים השונים מצריכים לעיתים חלקי חילוף למודלים ישנים שלא תמיד קיימים בשוק ויתכן שייצורם אף הפסיק מזמן וקשה מאוד לאתר עבורם את הרכיבים הנדרשים.

רכבים ישנים מעורבים יותר בתאונות מאשר רכבים חדשים, כי תפקודם בעייתי וכיוון שהם חסרים מערכת בטיחות אקטיבית כמו שיש ברכבים מדגמים חדשים יותר.

עקרונית יש אפשרות לבטח אצל חלק מחברות הביטוח רכבים ישנים, אך יש לבדוק איזה ביטוח ישתלם והאם אכן לבחור בביטוח מקיף, כי לרוב מדובר במחירי ביטוח גבוהים במיוחד המושפעים ממצבו של הרכב (על אחת כמה וכמה אם עבר תאונות לאורך השנים) ומשנת הייצור שלו. חברות ביטוח רבות גם יודעות שנהגים צעירים רבים שידם אינה משגת רכב חדש נוטים לרכוש רכבים ישנים ובגלל שהם נהגים חדשים על הכביש מדובר במקדם סיכון גבוה יותר מאשר נהגים וותיקים.

לכן, חשוב לבצע השוואת ביטוחים מעמיקה לפני שבוחרים בחברת הביטוח וסוג הביטוח המשתלם ביותר לרכב ישן. במקרים מסוימים יתכן שבעל הרכב יעדיף לקחת סיכון ולנהוג ללא ביטוח אם עלות הביטוח גבוהה ביחס למה שיקרה אם הרכב יינזק. כלומר, לפעמים כשמגלמים את התעריף הביטוחי בהשוואה לעלות התיקון של הרכב לא מדובר בעסקה משתלמת או יוצאים מנקודת הנחה שממילא הרכב ישן ולא ניתן יהיה למכור אותו בעלות אטרקטיבית כך שאם חלילה תהיה תאונה או פגיעה והרכב יושבת בעלי הרכב יעדיפו לרכוש רכב אחר.

השיקולים משתנים מבעל רכב אחד לשני כאשר חשוב להתייחס בבחירת הביטוח לכל הפרמטרים הרלבנטיים הכוללים עלות ותועלת.

מה עושים במידה והרכב כבר ישן?

מצד אחד, יש רכבים ישנים אמינים מאוד כמו מקררים של פעם שטוענים שכבר לא מייצרים כמוהם והם "סוחבים" שנים ארוכות. מצד שני, רכב ישן עשוי לסכן, להיות בעייתי ברמת הביטוח ולא בהכרח להציע חוויית נהיגה נעימה, שלא לדבר על זיהום האוויר שרכבים ישנים מייצרים.

זו הסיבה שרבים בוחרים להיפרד מרכבם הישן לטובת רכב חלופי כאשר האופציות שעומדות בפניהן הן מכירת הרכב לאדם פרטי, ביצוע טרייד אין של רכב ישן בעד רכב חדש (בניכוי עלות הרכב הישן) או מכירת הרכב למגרשים המתמחים בפירוק רכבים כמו של שלמה ביל פירוק רכבים. קולות רבים קוראים היום להחזרת תוכנית הגריטה שהיתה קיימת בעבר לישראל ובמסגרתה בעלי רכבים ישנים קיבלו תמריץ כספי כדי למסור את הרכב שלהם לצרכי פירוק, אבל עד שזו תחזור (אם בכלל) קיימת אפשרות מכירת הרכב למגרשים פרטיים המחפשים רכבים ישנים מהם הם מפרקים חלקי חילוף חיוניים ומרכיבים אותם ברכבים אחרים כדי להחזיר את אלה לפעילות תקינה.

היתרון הבולט הוא שתוכלו להיפרד מהרכב בדרך נוחה יחסית ולקבל תמורה הוגנת בעד הרכב שכבר לא משרת אתכם כבעבר. אומנם לא קיים מחירון ידוע מראש לפירוק רכבים, אבל ניתן לקבל הצעת מחיר ולקבל תשלום לפי העדפה (מזומן, המחאה, העברה או אשראי) ולהשתמש בכסף כדי לרכוש רכב אחר, חדש יותר, שתוכלו לבטח יותר בקלות ובמחיר משתלם.
חברות פירוק רבות מציעות גם שירותי גרירה שיוכלו לסייע לכם בהעברת הרכב הישן ישירות למגרש ולהסיר את המטרד שכרוך בהסעת הרכב למגרש.

לשיתוף פעולה עם האתר שלנו - צרו קשר